Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 26 augusti 2012

Run for your life!

... och för din benstomme!

Jag måste upprepa att jag gillar löpning som motionsform!
(Om jag säger det tillräckligt många gånger kanske det blir sant?)
Kalla det hat-kärlek. Nåja, jag försöker i alla fall.
När det ska gå från ord till handling blir det genast jobbigare…

Det är billigt, tidseffektivt och lättillgängligt!
(Fast det är ju viktigt med snygga träningskläder!
Så det är ju inte helt gratis…)
Men, jag ska ge löpningen en chans till!

Under semestern (när jag egentligen hade tid)
så kändes löpningen plötsligt extra motbjudande.
Men då skulle ju dyrbar semestertid ersättas av
svettig löptid. (I vardagen kan man ju ersätta städning
med löpning - då blir ju valet betydligt lättare…)
Plötsligt kändes det bara "för jobbigt" att springa.
 
En annan anledning till att det kändes tungt kan ju
möjligtvis ha orsakats av att det faktiskt var tyngre,
i form av kilon på låren… Det var ingen trevlig upplevelse
att upptäcka hur arslet var på väg att springa förbi mig…
Så det fick bli fler promenader och några (kortare) löprundor.

Jag måste dock få påpeka att jag inte hade något längre uppehåll!
Det blev som längst en dryg vecka utan löpning.
Men det uppehålet gjorde faktiskt gott!
Att vila och fika sig iform var inte helt fel!
Första rundan efter "uppehållet" kändes faktiskt helt OK!
 
Sen blev det som vanligt igen…
Men skam den som ger sig!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar