Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 24 augusti 2012

Från Smygehuk till Haparanda

Semester innebär ju inte bara lata dagar i solen.
Man måste ju bidra till BNP't och shoppa lite också.
(inte bara loppis alltså) Jag hade ju nöjet att scanna av
heeeela långa Sverige, från Smygehuk till Haparanda !

Man kan ju undra hur det kommer sig att man hittar det
man letat efter i Göteborg (eller USA) i lilla Överkalix!
(Jo, det har hänt mig, fler än en gång!)
Men det är ju inte alls så konstigt:
Om man letar efter en nål i en höstack så är det
ju enklare om höstacken är liten...

Varje år är det ett "måste" att åka till Haparanda - Torneå
på en liten utflykt. Visst kan man tycka att det är att gå över
ån efter vatten att åka 140 mil för att gå på IKEA, när man bor
10 minuter från närmaste varuhus...

Men faktum är att jag hittade en
spegellampett som jag letat länge efter!


Gränslös shopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar