Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 16 april 2020

Var glad i onödan!

I dessa cOROna tider är det lätt att deppa ihop.
Allt man inte kan och ”får” göra... Suck...
Stora fester, långa resor...

Men det är inte precis det min agenda brukar vara
full av (även om jag hade vissa planer för detta år...)
Vad är väl en bal på slottet?
Så mest saknar jag mina helt vanliga, ”normala”,
halvtråkiga vardagsrutiner. Gå till jobbet, träffa kollegor,
handla, gå till gymmet! ...gå till frisören... Herregud!
Tur man fortfarande kan ha mössa på sig när man går ut..

Men.
Även om det är lätt att måla upp skräckscenarion,
(att min frisyr lämnat in ÄR allvarligt,
men den kan nog återuppstå efter Corona...)
måste man försöka (så gott det går) att inte
oroa sig i onödan, för det som INTE har hänt - än.

Var glad i onödan i stället!

Så idag är jag bara det. Glad.
(att helgen börjar för oss deltidspermitterade...)
Glad - helt i onödan. Mitt i krisen.
Längtar tills man kan säga: ”Glad att det är över”!

För att behålla lugnet sticker jag huvudet i sanden Netflix! 
Ett lätt sätt att hålla social distans och samtidigt göra en samhällsinsats!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar