Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 23 april 2020

Rutinärenden


Det är tur att man har sina inrutade rutiner!
Rutinärenden som man gör av gammal god vana.
Motivationen är ingen pålitlig kompis, disciplin är allt.

Jag är visserligen mer "morgon-människa"
än "kvälls-människa" (ibland har jag knappt
drag av mänskliga egenskaper..) Men.
Varför är det alltid så att när klockan ringer
på morgonen, så är sängen som skönast?

Jag säger inte att det är LÄTT att gå upp.

Men jag lockar mig själv med att om jag går
upp i tid - får jag gå UT en runda innan frukost!
Det kanske låter helknäppt. Men har man väl provat
- så VET man att det ÄR bästa starten på dagen!

Särskilt nu, denna årstiden.
Har börjat uppskatta ljuset,
även om jag gillar den mörka årstiden, kyla och drivis...

I Corona-tider passar jag på att ”springa” till jobbet
- när man har kontoret hemma så finns inga ursäkter!

En bra dag blir det även en lunchpromenad.
Tur att vi har en fin slinga runt "Svankällan"precis runt knuten.
Den här veckan har vädret varit helt ljuvligt.
Både på morgon-, middag- och kvällspromenaden runt dammen.

Så det är ganska lätt att göra "rätt" val.
Om man har bra rutiner så behöver inte göra några val.
Man bara gör, det man alltid brukar göra.
Jag blir ju inte uttråkad av att göra "samma" jämt.
Så tråkig är jag!

Jag har många dåliga vanor och rutiner också,
så - det jämnar ut sig!
Jag är bara en motvillig, medelmåttig,
motionär som gillar att springa på udda (års)tider...

Imorgon återgår jag till alternativ träning sysselsättning.
Ännu en dag som permitterad. Då hinner man med både
en promenad, eller två och lite "aktiv" vila...



Vår!



Morgondimma
Lunchpromenad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar