Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 27 februari 2017

Listigt värre!

Listor i all ära...
Jag är expert på att skriva ner
det som ska fixas, ändras, flyttas.
För att inte tala om alla inköpslistor och önskelistor.


Ett inte helt lyckat arbetssätt...
Det enda jag åstadkommer är att undvika arbete...


Vissa punkter på "att göra" listan verkar frysa fast.
(sortera digitala foton tex...)

Om jag hade ägnat en bråkdel av tiden
som jag lagt på att skriva (och uppdatera)
alla listor, till att verkligen "göra",
så kanske jag hade fått betydligt mer gjort...
(och min fotobok hade varit färdig, istället för ej påbörjad...)


Så i helgen har jag försökt jobba
enligt en "bara GÖR det" lista.


Knepet skulle vara att INTE skriva upp
det som behövde göras på någon lista,
utan att helt enkelt bara få det gjort.
Enligt den enkla (?) principen: Just do it!


Vi talar ju inte om några stora arbetsinsatser,
utan om små, men dock nödvändiga, aktiviteter.
Typ, byta en glödlampa här, byta ett batteri där,
stryka en blus, röja ett visst skåp, plocka fram det ena,
ställa undan det andra, slänga det tredje...

Det gick väl "sådär"...

Helgen tog liksom slut innan "allt" var i ordning.


...och plastskåpet som jag inledde med att röja ur,
är säkert fullt av udda burkar och lock som inte passar igen...


Så det finns alltid många punkter kvar som återstår att göra,
men de skriver jag ner på en lista och sparar till en annan dag.

Halvtomt eller halvfullt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar