Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 24 juni 2016

Midsommar(väder)

Vem bestämde att midsommar skulle ligga i den
vecka på året, då vädret är som mest ostadigt?


Måste vi fly in med sill-lunchen,
för att inte riskera att snapsen blir
för svag? (utspädd med regnvatten)


Men nu är det dags att fira!
(den korta, blöta sommaren)
Samma väder, samma mat, samma
härliga människor som varje år...
Same procedure as every year!


Men "ny" plats - Helsingborg.
Dottern tog tåget ner redan i onsdags.


Nära till havet, tillgång till pool.
Kan bli en blöt tillställning !
Det är nog ingen slump att vi dansar som
"små grodor" runt midsommarstången...


(eller raskar över isen...)


GLAD MIDSOMMAR!





Svensk tradition?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar