Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 4 december 2015

Kick-off

Bästa sättet att rivstarta dagen, är att ge sig ut att
springa, direkt man klivit ur sängen på morgonen.


Strax innan man vaknat är lagom...


Det ger garanterat en snabbare energikick
än en tallrik sockerfyllda frukostflingor.


Mer energi före, än efter passet, konstigt nog.
Så det finns ett litet inbyggt kärnkraftverk
som går på rörelseenergi!


Har hört att det kan liknas vid att ta en öl...
Beroendeframkallande är det också.
Eventuellt lite nyttigare än öl och flingor
(i kombination?) men det vette f-n.


Ett alkoholfritt alternativ i alla fall.
Man får leva med att bli idiotförklarad!
Men jag gör inte detta varje dag,
långt ifrån, man vill ju inte missbruka!


Efteråt kommer man till jobbet kvittrande
som en lärka, nästan oförskämt uppiggad!
Tillfälligt... För fågelkvittret kan snabbt
ersättas av den vanliga fågelskrämmans
kracksande, kvackande och kacklande...


När mailkorgen öppnats är det inte säkert att
överskottsenergin räcker till någon fågelsång.


Men nu sjunger vi att det är FREDAG!




Just add some energy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar