Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 9 januari 2014

Tvättäkta glädje

Min tvättstuga är mitt hobbyrum!
Tyvärr är den för liten för att man ska kunna
stå där och stryka. Jag hade gärna inrett lite
mysigt annars och flyttat in för gott...


Höjden av lycka är när båda tvättkorgarna är tomma och
allt är struket, vikt och undanstoppat. Det händer typ en
gång vartannat år och läget håller i sig ca en kvart - högst!


Troligtvis är en träningsväska med smutstvätt
redan på väg in i hallen. Men vad gör väl det?
Då får jag snart starta en maskin igen!


Dilemmat är, att om tvättstugan är tom, är det alldeles
säkert fullt (bokstavligt talat) kaos någon annanstans...
Det går troligtvis inte att stänga garderobsdörrarna!


Vilken tur att min andra hobby är att rensa garderoben.


Det är roligt nästan jämt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar