Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 21 april 2020

Permitterad hemmafru

Synd att jag är född i fel tid.
Jag hade blivit en utmärkt hemmafru!
Eller, snarare någon form av lyxhustru - utan lyx...

Men nu får jag prova på hur livet hade kunnat vara.
Nu när jag är permitterad ett par dar i veckan!
Men det blir inte samma sakn när hela familjen har husarrest...

Med 4 hungriga vargar som går hemma hela tiden,
så är det ett heltidsjobb att förbereda,
laga mat och plocka undan i köket...

Igår serverade jag förmiddagskaffet till min hårt
arbetande man. Sen var det dags att tillaga lunch.
Det blev hel ugnsstekt kyckling med currysås.
Dottern slickade tallriken
(vi ska nog fortsätta att vara socialt distanserade...)
och ville ha receptet. Men, när jag förklarade att man
gör sås av skyn från kycklingen ville hon bli vegan...

Medan kycklingen stektes, mixade jag havregryn
och rörde ihop en potatislimpa inför kvällens middag.

Jag upptäckte att vi saknade filmjölk, men kunde
istället använda slattar av gräddfil och yoghurt.
Jag kände mig riktigt huslig!
Man slänger inte mat i dessa tider!

Sonen var inte helt nöjd med att det ”bara” var
soppa till middag. Så han fick andra rester.
Man slänger INTE mat i dessa tider!

Men nu har jag fått av mig förklädet och
stämplar in på hemmakontoret i några dagar.
Så får vi se hur huslig jag känner mig på fredag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar