Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 10 mars 2020

En Ding Ding Dong värld

Helgkänslan inföll tidigt förra veckan.
Redan vid lunchtid på jobbet i fredags satte
en gammal mello-klassiker tonen inför
kvällens AW. Omöjligt att inte sjunga och dansa
med i Lasse Berghagens (bästa?) Ding Dong!
Mina yngre kollegor var kanske inte helt med
på min improviserade schlager-dans på kontoret...

Bästa teamet avslutade arbetsveckan med
en spel-kväll inklusive drinkar. (inofficiellt gick
tillställningen under benämningen sprit-fest...)
Men vi har ju även några mogna kollegor där
vettet inte gått ur än - så allt gick mycket lugnt till.

Den praktiska portionsförpackningen av
Moldavisk sprit förblev oöppnad...

Vi blev inte ens osams kring spelet ”Besserwisser”.
Kanske just för att vi som faktiskt var bäst
 (min egen efterkonstruktion)
inte är några Besserwissrar!

Innan vi lämnade festen såg vi till
att ansa värdinnans buske.
(en vildvuxen Trollhassel)
För att illustrera vilken nivå skämten låg på...

Men jag är lättroad, så mina magmuskler var
rejält uppvärmda inför lördag eftermiddag,
då det var dags för en annan form av underhållning.
En föreställning av amatörteatergruppen
”Gör-Glad” i Halmstad. Jag hade inte så höga
förväntningar (hade förväntat mig lokal buskis) men
det var en oväntat proffsig revy med bra musiker,
sång, dans, roliga texter. Som sagt, jag är lättroad!

På vägen hem fick vi hålla till godo med
att följa Mello-finalen på bilradion.
Hann precis hem för att se The Mamas ta hem segern!

I söndags fortsatte jag på musiktemat med
”Mello-intervaller”
(eget konstruerat koncept där jag skulle springa under
en mello-låt, dvs 3 minuter och sen vila)
Men jag kom inte riktigt igång med mina inter- viller-valler
så efter 10 km ”uppvärmning” så kände jag mig helt färdig.
Dessutom tog batteriet i mina hörlurar slut,
precis när sista låten i min spellista skulle starta.
Så jag fick aldrig mitt efterlängtade "finalbidrag"
Ding Dong! Kände mig lite snuvad på konfekten...

Duschade och var redo för SVTs Vinterstudio.
Men. Än en gång blev jag snuvad.
Tävlingarna i Världscupen från Kvitfjell
var inställda pga dimma och dålig sikt...

Även i Holmenkollen var det dimma.
Det var rätt komiskt att "följa" den klassiska 5-milen...

Tillbaka på jobbet igår måndag, så hade Ding Dong
sått ett frö, så det gnolades på en ”kul melodi” både
här och där! En riktig schlager som håller sen 1973!

Mitt tips om en tisdag känns grå och tråkig:
Lyssna på Lasse!

Ding Dong

Praktisk portionsförpackning...
Skål!
Gör Glad
In i dimman...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar