Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 15 september 2019

Vilken härlig (lör)dag!

Lalala la lalala lala laa!

Hur djupt har man sjunkit när man på riktigt ser fram
emot att gå upp tidigt och springa på lördag förmiddag?!
Men igår var det inte frågan om ett "vanligt" långpass, utan
en heldag med träning, gruppterapi, mat, dryck och extra allt!

Laddade med bubbel till fredagsmyset (bra för syresättningen?)
Och ett paket After eight innehåller väl mycket kolhydrater?

Solen sken i kapp med bästa maraton-sällskapet
när det äntligen var dags att ge sig iväg.

Vår bästa, personliga guide och serviceman hade förberett rundan
med energistationer med vatten, bananer och överraskningar!
Han hade tom sett till att placera ut fina, långa nedförsbackar
när man behövde det som mest! Bara han kan!

Hans fru, tillika säkerhetsansvarig,
såg till mötande biltrafik höll sig undan.
Vilket team!

För er som undrar så kan man springa 26 km och njuta hela vägen!
(särskilt i uppförsbackarna njöt jag - av att gå...)

Framme vid mål serverades kall öl.
Förövrigt DEN GODASTE av de 15 sorter
som vi smakade av under kvällen... Tillfället gör ölen!

Även här överträffade servicen alla förväntningar:
Drickchoklad, resorb, rostat bröd, kaffe!
Allt man vill ha och kroppen behöver!

Efter duschen blev det mer öl och chips.
Senare även räkor, kräftor, paj, mer kaffe,
kladdkaka - och just det - öl!

Sen sov man gott!

Kände mig som hemma och slumrade lite i soffan under kvällen.
DET är ju ändå det som är den bästa avslutningen på en fulländad lördag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar