Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 17 december 2017

Välgörande

Himalayajoggen igår lördag.

Lämnade hemmet 07.15 i ymnigt snöfall! ❄️❄️❄️Inte alls vad prognosen sagt. Maken ”lipade” lite som inte har dubbade skor. Jag lämnade min Icebugsen i bilen, så att det skulle bli rättvist... I fint sällskap med Tomten och en snubbe i shorts (???) startade vi från Heden i centrala Göteborg klockan 07.59. Genom ett julpyntat Haga😍

Göteborg består av trottoarkanter, kullersten, spårvagnsspår och BACKAR! Men inget kunde stoppa oss! 

...men det var inte sant, och det var inte sant, för där emellan kommer halkan... men det gick bra utan spikskor. Kändes som att mina fötter var fastspikade i marken...

Svetten lackade. 😅 Kände jag precis svett som rann bakom knäna??? Skulle tagit shortsen! Självförtroendet sjönk i takt med stigningen på banan... ASJOBBIGT!

Efter den tredje LÅNGA stigningen hade jag ingen aning om var jag var längre. Att det stod ”Frölunda Torg” på bussarna gjorde mig orolig...

Insåg att vi var i Mölndal och var beredd att hoppa på första bästa buss till gamla, goa Göteborg!😬

Blev SÅ glad när jag plötsligt såg Lisebergstornet! ❤️😍😘💪🏻👏🏻

Då var jag typ SIST i klungan...

Spelar ju ingen roll, då det varken är tävling eller tidtagning. Men man vill ju komma i mål och få sin burgare!😋

Men sen (efter 12.5 km) gick det äntligen utför! Kände mig som en kaxig cyklist, som bara körde på, utan att titta på trafiken... stannade för spårvagnar dock... (skönt med vila) Tirriterade cyklister genom att springa på cykelbanan...🤣

Typiskt att rundan skulle avslutas ”lätt”, så att man inte minns det jobbiga... =risk att man anmäler sig till nya långlopp!😆

Efter 18 km tillbaka på Heden där det serverades bananer, choklad, kaffe, ägg och bacon! Tomten🎅🏻 samlade in pengar till välgörenhet ”Kampen mot klockan”. Löpning är välgörande!❤️Så ni vet att det inte bara jag som skippar julklappshetsen i år! 

Lagom när julklappsruschen startade och övriga Göteborgare samlades för att ”springa på stan” kunde vi lämna stan efter våran alternativa julrusch. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar