Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 23 december 2017

(Inte så) snabba beslut

Köpte en bok på Tyska för några månader sedan. Hur tänkte jag där?

Insåg snabbt mina begränsningar och att det nog är 23 år (!!?) sedan jag öppnade en tysk bok senast... Google translate blir ju lite osmidigt att använda om man ska få något flyt i läsningen... Så jag bestämde mig tidigt för att köpa den svenska översättningen av boken också!

Då boken har ett tydligt jultema vill jag gärna läsa denna nu i helgen. Så jag gjorde mig ett ”snabbt” ärende till närmaste bokhandel i torsdags...  Fel, fel, fel! 

Hur tänkte jag DÄR!!???

Jag har gått förbi den svenska versionen flera gånger den senaste månaden UTAN att köpa den... Några dagar innan jul görs inga ”snabba” besök i någon sorts affär...

Första varningssignalen kom när trafiken tätnade redan en bra bit i från köpcentret... Parkeringen ska vi inte tala om! Där var jag nära att ”fastna” bland bilar som sökte lediga platser (och jag hade en tid att passa...) När jag äntligen kommit loss, hittat en parkering och kom in i butiken ringlade kön från kassan till längst bak i butiken. Trodde att jag skulle hinna läsa boken innan det blev min tur att betala... 

MEN så snabba de var! Butikspersonalen jobbade så svetten lackade! Inte en chans att de trappade ner på jobbet inför jul och flexade ut tidigt... 

Min julläsning räddad och jag ska TA mig tiden att läsa! Kanske börjar redan idag? Ytterligare en fördel med att köpa sina egna julklappar, man behöver inte vänta på tomten!

Ho ho ho - oh No!

GOD JUL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar