Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 31 januari 2017

Kickstart!

Att det var -6 grader kallt hindrade inte mig
från att springa (lunka/lufsa) 7 km i morse!
Låter olidligt hurtigt, jag erkänner!


Men jag erkänner också att
det var motigt att stiga upp
och det var motigt att springa.
Ben och höfter kändes fastfrusna...
(trots att jag kände mig så mjuk och vig igår
efter veckans efterlängtade Body Balance pass...)


Men alternativet var att skrapa
bilen och åka tidigt till jobbet,
vilket inte var så lockande heller...
(ville vänta tills dieselvärmaren gjort sitt)
Så egentligen var det frosten som lockade ut mig!
(synd att det inte var snö och is också,
så att jag fick använda mina Icebugs...)


Och kicken man får efteråt gör att det var värt det!
Man längtar tills nästa morgon, när man vill göra det igen!
(fast så känns det inte precis när klockan ringer...)


Sen att kvällen blir "ledig" är ju ren bonus!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar