Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 28 februari 2012

Dagens bittra sanning

Tyvärr kan ingen träning i världen råda bot på att kroppen är 40+. Den blir inte yngre!
Och jag avråder bestämt ifrån att gå ner i vikt efter 40.
Då ser man absolut INTE yngre ut. Skillnaden mellan hur man känner sig (pigg, vältränad) och hur man ser ut (som Bockstensmannen) blir bara större, vilket kan leda till pinsamheter…

Själv ska jag se till att boka tid på närmsta vårdcentral och beställa fullservice och reservdelar.
Bäst att lista alla krämpor så att jag inte missar något:

Musarm (har nästan blivit bra!!?)
Tinnitus (dränks allt som oftast av andra ljud)
PMS (ersätts väl snart av klimaktierie besvär!!?)
Narkolepsi ( tro mig, jag somnar var som helst)
Blå tånaglar (nej, det kan jag inte söka för, dom har ju redan lossnat)
Åderbråck (tack gode gud för tights - måtte det aldrig bli helt omodernt!)
Konstig navel (har den alltid sett ut så'n???)
Rinnande öga (vänster i tid och otid)
Rinnande ögon (båda, när jag läser en dagstidning eller skalar lök)
Ålders syn (kommande generationers I-phones kommer att bli större - MYCKET större…)
Gråa hår (Nej, det får Tony fixa och förresten har det varit kommunalgrått jättelänge!)

Sen kan ju en och annan kroppsdel behövas lyftas upp och slätas ut.
Dock kan jag glädja mig åt att jag inte har hängbröst - men det beror ju bara på att jag inte har några alls… (Hjälpmedel mot detta finns ju tack och lov i närmaste Lindexbutik.)
Detta "problem" kom inte heller med åldern - det har varit så hela livet eftersom att jag har ärvt mammas nederkropp och pappas överkropp…
Om jag inte hade börjat träna så hade jag garanterat sett ut som Barbamamma för länge sen.
(Förlåt Barbamamma - det var inte så illa sagt som det var menat...)

2 kommentarer:

  1. Släta ut, ja!
    Imorse var jag inne på apoteket, & bakom mej i kön stod en man i vår ålder (eller 10 år äldre..) och suckade. Hans fru tittade ivrigt i fin-kräms-hyllan istället för att köa. Efter att hon läst på Alla tuber och flaskor, kommer hon bort till oss och säger försiktigt; dom har en såndär ögonkräm jag så gärna skulle vilja ha! Men hämta den då, säjer mannen surt. När han får den i handen muttarar han till; Vad ska en sån här vara bra för? Den.. SLÄTAR UT, säjer hon tveksamt men med optimism i rösten. Hah, svarar han. Då får den släta ut Mycket.

    SvaraRadera
  2. Lika bra att gå direkt till färgaffären och köpa stora spackelspaden...

    SvaraRadera