Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 4 februari 2020

Spring time!

Söndagslöpning i SOLSKEN!!?
Vilken härlig (vinter?)dag!

Hade bästa draghjälpen i Maraton-Magda,
som bjöd på hembakta energi-bars halvvägs!

Kan inte kalla det gruppterapi då ingen orkar vara särskilt
sällskaplig på det längsta långpasset på alldeles för länge...
Men nu är vi på G!

Efter 18 km får man fylla på med
(förnybar?/lokalt producerad!) grön energi
och årets första semla - det är sen gammalt!

Då är livet rättvist igen!

Men. Delar av min kropp har antytt att
den känner sig orättvist behandlad...
Särskilt det vänstra höftpartiet har haft lite
synpunkter på mina aktiviteter.

Men efter en vecka av interna stridigheter i
min lättkränkta höft har motståndet lagt sig
och löpningen i söndags gick smärtfritt!

Nu efter ett par dagar så är det mer ”jämna plågor”,
särskilt om jag varit stilla en stund...
Precis som man kan förvänta sig - vid min ålder.

Om det hade varit val idag hade jag inte lagt min röst på det
vänstra höftpartiet, men jag hoppas och tror nog att vi ska
kunna samarbeta framöver. Jag tänker inte tillåta, eller ens
förhandla om några avhopp (HEXIT?) från gemenskapen.

Alla ska med!
Mot nya mål(tider)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar