Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 13 april 2019

Intressekonflikt

Min vad och jag har en intressekonflikt. Just nu har vaden ett övertag i förhandlingarna. Löpvila i drygt en vecka... 

Konstigt nog har inte så mycket abstinens. Jag tröstar mig med glass och bullar! Funkar fint som ersättning. Det kommer att bli tungt att komma igång igen, om denna löpvila blir långvarig... Men. Det finns det som är mycket värre än en överansträngd vad. 

Jag har ju kunnat roa mig med dubbla doser Body Pump, Spinning, CX och Body Balance!

Förra lördagen sprang jag 21 km - mot bättre vetande. Då lät jag pannbenet bestämma över vaden och gjorde misstaget att springa en halvmara med en protesterande vad...

"Är huvet dumt får kroppen lyda - och sen lida..." Men det var ju "Göteborgsvarvets premiärbana" Ett årligt träningsevent som jag inte ville missa... 

Gruppterapi när den är som bäst!

Om man har lite svårt att motivera sig till ensamma långpass så är detta ett bra träningstillfälle där man har drygt 1000 andra medlöpare som man kan låna motivation av. Och det gick ju "bra"! ...eller hur man nu ska se det i eftertankens kranka blekhet...

Men inget motiverar så mycket som när man INTE kan - eller får springa. *gnisslar tänder* 

Det blir dubbla portioner glass ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar