Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 4 april 2019

Genomkörd

För att råda bot på stelhet efter för mycket stillasittande, allmänt dålig hållning (och för att komma hemifrån och träffa människor) bokade jag in mig på dubbla pass på gymmet i går. 

Först 45 min Soma-move (yogans motsvarighet till "afro"?) och efter det 75 min yin-yoga. "Soma" betyder kropp och "move" betyder ju rörelse och det är precis det som det är. "Är man stark, blir man smidig, om man är smidig blir man stark". Jag blev svettig! Mycket upp och ner, hit och dit. Aldrig stilla. 

Raka motsatsen till yin-yogan. Där vänder man sig inåt. Där håller man LÄNGE i positionerna. 

Man vet att man hållit positionen lite FÖR länge när man inser att man somnat i grodans position... (somna-move...)

Kändes välgörande att andas, sänka axlarna, använda hela kroppen och låta den vecklas ut till full längd igen. Men yin-yogan blir inget favoritpass. Sova kan jag göra hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar