Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 21 februari 2019

Vårful...

Var till optikern (läs: i stan) igår för beställning
av nya terminalglasögon. Tänkte att om jag nu ska
SE bra, så är det lämpligt att passa på att uppdatera
sig lite i allmänhet för att "se bra ut" också.


Men det var ett uppdrag som var dömt att misslyckas på förhand.


Hittade inga kläder eller skor jag ville köpa, orkade inte ens leta!!?
Tänkte att jag "nog" har kläder hemma så jag klarar mig.
Borde åkt in direkt till akuten... måste vara allvarligt sjuk!?
Köpte i alla fall ett läppstift och ett nagellack!


Men VARFÖR ens försöka? Lacket har färgen "feminine",
så jag antar att det passar mig (och andra transvestiter?)
Läppstiftet ger läpparna precis den blå-lila nyansen som
man får när man legat i kallt vatten och badat för länge...



Nailed it! NOT!



I morse var klädpaniken ett faktum när garderoben svämmade
över av "ingenting att ta på sig". Jag fick gå vårful till jobbet
i en noppig grå gammal tröja... Ska inte säga urtvättad, för den
hade behövt en tvätt, då det var en gul fläck på magen...


Nåja. Ska väl vara glad så länge inte optikern upptäcker en
"gul fläck" i ögonen och gul är ju faktiskt vårens trend färg!!?



Det första jag möttes av på jobbet var en kollega som strålade
i svarta byxor och rosa blus, sen kom the big Boss i en onödigt
snygg rosa-svart randig blus. Men. Jag är inte bitter...


Jag vill också ha en tillgång till en garderob som tillhör en "influencer"!
"Alla andra" på jobbet var också vårfina och uppdaterade!
Jag BEHÖVER en stylist - och tydligen en personal shopper.
Nu ska jag städa garderoben, så jag inte behöver gå naken imorgon!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar