Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 30 januari 2019

Het som Kalla!?

Redan dags att summera januari!!?

Utmaningen att "variera träningen" är avklarad. Men det betyder inte att jag ska tillbaka till gamla (löpar)spår - än. Jag har dessutom sparat det värsta till sist, nämligen att prova någon form av "dans". Men det "får jag lov?" att ta en annan gång! (har jag sagt i 2 år nu...)

I februari är nämligen utmaningen att åka skidor! Både kors och tvärs, men minst 5 mil på längdskidor. Inte i ett sträck men ändå. 

Som uppvärmning var vi i Ulricehamn förra helgen och tittade på världscuptävlingarna. Alltså HUR kul var inte det!!? Vi skrek och klappade på allt och (K)alla... Det såg ju så "lätt" ut... Så jag är supertaggad!

Innan vi åkte hem hade vi after-ski med bubbel (!!!) och snittar vid bilen, när alla andra 27000 köade för att komma ut från parkeringen... Då är det inte alls kallt att stå ute i snön! 

Idag har jag gjort lite nytta på jobbet. Jag lämnade blod. Vad gör man inte för att få ligga (ner) på arbetstid? Men framför allt ville jag ha en rosa mugg från Rörstrand! Så när jag såg att min vilopuls var 43 slag per minut (gränsen för att få lämna blod är 45...) blev jag lite orolig. Skulle det inte bli någon mugg? Kanske var det den stressen som höjde pulsen till 46 så att jag klarade kvalgränsen! 

Nu har jag varit på ICA ("det finns ingen riktig post"...) och hämtat ett paket från Ullmax. Beställde varma (garanterat osexiga) underkläder i söndags kväll och paketet kom igår! Nu är jag redo för att utöva coola utomhus sporter, åka som Kalla och ändå vara het!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar