Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 16 januari 2019

Gilla olika?

Överfullt av "nyårslöften" på gymmet i januari... Hoppas att de inte håller vad de lovat och återgår till sina gamla liv ASAP så att vi kan slippa denna trängsel...

Men jag är inte bättre själv... Jag har också bidragit till överbefolkningen i gymsalarna. Jag har dock inga nyårslöften (att bryta?) men jag har påbörjat en PLAN för 2019. (utan något konkret mål...) Finns dock en del utrymme kvar för detaljer och hela hösten är ett blankt blad... 

En del i planen är att variera träningen mera. Testa och se om jag kan gilla olika...

Jag gillar ju rutiner, faller gärna in i gamla bekväma hjulspår och har inget emot att ha långtråkigt när jag tränar - bara jag får en bulle efteråt! Men nu blir det andra bullar! 

Minst 5 "nya" träningspass i januari är målet. Har redan gjort 3 och (på) det 4e (ska det ske) i morgon (på) det 5e (smäller det) är Pilates på tisdag... sen återgår vi till de gamla rutinerna!

Kanske blir det en månad muskelminnet sent ska glömma?

Själv har jag inte glömt hur hemskt det var på Step-up passet jag hamnade på av misstag i höstas... Musklerna fick minnesluckor redan under passet! Jag fick en black out... "Aldrig mer" var en rimlig lärdom jag borde tagit till mig. Men igår testade jag - mot bättre vetande - ett pass "Body Step". Jag var HELT slut efteråt. Step up är hjärngymnastik för mig... även om det gick liiite bättre den här gången...

Tacka vet jag gamla HJULspår. Ett svettigt spinningpass kräver inget tankearbete, tvärt om... Hjärnan bör vara i "stand-by"... mascaran lämnar fartränder på insidan av glasögonen...

DEN sortens träning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar