Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 26 december 2018

Jul jul - strålande jul!

Svensson-Svensson har firat jul, (nästan) precis som på SVT... 

Tur att vi inte förväntade oss något besök av tomten med sin släde i år, för det blev ingen vit jul här på Hasslö. (och då pratar jag inte om den ovanligt snygga flaskan med rysk vodka, utan om bristen på snö...) 

Men det rådde absolut ingen matbrist! Maten hade garanterat räckt till påska... 

I våra jultraditioner ingår varken dopp i grytan (lite synd!) eller ett svalkande dopp i havet. 

Men det fick i alla fall bli några uppfriskande kilometer på julafton! "Rundade" Hasslö kyrka precis när det ringde in klockan 11. Då var jag helt färdig och redo för årets mathelg nr 1. 

Sen dess har vi suttit och ätit och fikat - konstant! (inte mig emot...) Det är inte det man äter mellan jul och nyår som är problemet... Det är det man äter mellan nyår och jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar