Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 25 oktober 2017

Hjärnskador och träningsvärk

Med all rätt har jag (utan problem och -nästan- utan abstinens) inte tagit ett enda löpsteg sedan målgången i Palma. (undantaget när vi sprang efter transferbussen...) Jag vill varna för att Maratonlopp ger bestående hjärnskador, som i efterhand ger en falsk bild och ett rosa skimmer över löpning i allmänhet och Loppet i synnerhet... Men, jag vill gärna fortsätta att leva i den tron att jag verkligen gillar att springa på riktigt!


Istället har jag utmanat kropp och knopp med Body Balance, Yoga, Meditation (zzzzz) och Body Pump. Efter passet med Body Pump i lördags har jag haft en helt SJUK träningsvärk. Det har känts som att något i låren gått sönder...

Därför var det extra skönt att gå till gymmet igår, bara för att besöka deras SPA avdelning. Det var som balsam för mina trasiga lår med omväxlande värme och kyla. 

Förhoppningsvis känner jag mig redo att gå (läs:springa) vidare, kanske redan imorgon bitti!?

För imorgon kväll är jag bokad på ett nytt Body Pump pass... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar