Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 20 juli 2017

Roadtrip!

Igår var vi på roadtrip till norra Öland!

Höll på att bli en mindre kris...
Vi körde 3.5 timmar för att hitta
"det perfekta fikastället".

Då är man ju rätt kaffesugen och (inte så)
lite hungrig, med allt vad det innebär...

Egentligen bor vi ju på Sveriges bästa
pensionat, så när man väl lämnar det,
så har man ju lite krav...

Jag föreställde mig:
En väderkvarn
Stockrosor
Loppis
Hembakat

(allt i anslutning till Gocartbanor
och hoppborgar gick fet-bort...)

När vi hittade Det stället,
längst in på den längsta, smalaste
vägen, så var det - stängt!!?
Vi fick irra omkring ett tag till...

Men till slut fann vi ett acceptabelt fik,
de sålde även keramik!
Hade varken väderkvarn eller rosor,
men väl hembakt och låg precis vid havet!

Sen tittade vi på raukar,
badade fötterna och plockade sten!

När jag lastat så mycket jag kunde
bära, åkte vi till Böda och badade.
Ja! JAG badade!!?

Ofrivilligt blev man kung
(och drottning) av sand...

Efter ett dopp i det blå hämtade vi hem
vår prinsessa, som turistat förstklassigt
på Böda camping i dagarna 3
och återvände till lugnet på Hasslö!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar