Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 12 juli 2015

Festligt värre med festival

Hasslöfestivalens alla tre festivalkvällar är avklarade.
Vädret blev (tack och lov) bättre och bättre dag för dag.

Dag 1 såg vi "Stamp and go shanty" och Sinn Finn
som är världsberömda - i hela Blekinge...
Konstaterade (nyktert) att vi var lite FÖR nyktra.
Både publiken och de på scenen hade tagit sig lite
under västen. Ingen i MC klubben "Stengrisen"
från Munkfors behövde frysa, som vi gjorde...

Vi lärde oss av läxan och tog "en i varje ben"
inför kväll nummer två!

Med Svärfars grogg i handen kände man sig
som en infödd Hasslö-bo när man vinglade upp
(svårt att gå och dricka samtidigt) till festivalområdet.

Vissa njöt mer av andra av den obligatoriska
kroppsvisitationen innan man fick gå in...

Isa Tengblad, (som för kvällen fått på sig en
tillräckligt lång topp), hade sin söta bror som DJ.
(något som uppskattades av vår egen tweenie...

Jill Johnssons "uteliggare" Doug Seegers kom sen.

Men vi väntade främst på kvällens,
festivalens, sommarens (!?) höjdpunkt!
Mr Svensk Sommar: Tomas Ledin

Ledin var bra!
Nej, så mycket BÄTTRE än bra!
Vad vore svensk sommar utan Ledin?
Vad vore Ledin utan den svenska sommaren?

När han stod på scenen var det bokstavligt talat "Inte ett moln"...

Jag blev dock lite överraskad av att så många
"unga" killar i publiken sjöng med för full hals.
Tacksam musik att sjunga med i...

Nanananana!

Jag skrålade själv med,
men kastade inte upp trosorna på scenen,
sommarkvällen var trots allt lite kylig...

Efter Ledin kändes det som att finalen redan varit!

Tredje och sista kvällen skippade jag ölen och
andra flytande kalorier, till förmån för kroppkakor.
Så slapp man också kön till Baja-Majorna
(som var i klass med toakön inför Göteborgsvarvet)
Hur kan någon ta mer än en halv minut på sig där inne?
Jag bara undrar!

Vi värmde upp till Caj Karlsson
(med Torsten Flink!!? som gäst...) och Jill Johnsson.
Sen kom Ola Salo, en positiv överraskning!
Han var riktigt bra!

Sen väntade vi in Thåström "bara för att".
Men då hade vi redan gått in i festivalväggen
och valde att avbryta i förväg. Inte i min smak.

Övriga artister under de 3 dagarna nöjde
vi oss med att höra "hemifrån".

Om man tröttnade på att bara lyssna på musik så kunde
man annars roa sig med att studera alla olika typer av
festivalbesökare. Och jag lovar att där fanns alla. Typer...
Korta och LÅNGA (som oftast valde att ställa sig framför en...)
Även typer man trodde var utdöda var där. Tror minsann att jag
såg en glimt av Ronny och Ragge... Särskilt inspirerades jag av
den blonderade damen med den "sexiga dansen" och tatueringar
som var svåra att urskilja bland åderbråcken...
Ska öva in en egen dans inför nästa gång.

Om det blir någon.
De säger att det var den sista festivalen på Hasslö.

Det vore väl synd,
jag hade ju precis börjat lära mig detta!



Min topp, min topp, den blev något kort!




En i det andra benet...




Inte ett moln...


Just NU!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar