Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 3 maj 2021

Tillfälligt avbrott

Igår var ingen helt vanlig dag!

Frukost på sängen - sång - paket - tårta - hemliga överraskningar!

Så firar vi inte födelsedagar hemma på vår gata i stan.

I år var inget undantag. Vi hade inte planerat eller köpt någonting...

Maken fyllde år - barnen var osäker på hur många...

Vem räknar ens efter man fyllt 35?


Men vi hade bokat in en liten utflykt.

Det skulle bli frukostkokkaffepremiär! Hurra!

Det blev inte sämre av att solen sken och sjön låg spegelblank!


En kort skogspromenad, 

lagom för oss som inte är rustade med "rätt" utrustning.

Vi har turen att ha goda vänner som har vildmarksutrustning 

i form av fina ryggsäckar, yxor, kokkaffepanna...

Ja, tom födelsedagspresenter hade de med!

Vi kunde bära vårt medhavda fika i en picknickkorg.

(har avancerat från att ha fikat i en Coop-kasse...)

Skriet från vildmarken ekade när vi såg en orm.

Men dock. En mycket bra start på födelsedagen

Det här får vi göra om!


Efter frukostkaffet var det dags för lunch.

Smörgåstårta! 

DÅ är det INGEN vanlig dag! Hurra!


Sen var det dags för en riktig utmaning 

- långt utanför komfortzonen.

Att ta på sig människokläder och "vanliga" 

skor hör inte till någon daglig rutin längre.

Värst är att ta av sig mössan (Co-rånar-luvan)

och låta håret falla fritt ("fritt fall" var ordet...)

Någon frisyr har inte setts till på många, långa månader...


Jag gjorde ett fåfängt försök att kleta mascara

på mina korta spretiga ögonfransar (klet var ordet...)

Det såg ut som några imse, vimse spindelben som 

klättrat vilse bakom min råttfärgade långa lugg.

Rena djurkyrkogården...

Men det gör ju inte så mycket om jag skrämmer 

folk när jag går ut - de ska ändå hålla avstånd!


Som ett tillfälligt avbrott från vardagslunken

tog vi in på hotell och åt på restaurang!

Vad gör man inte för att få tillfälle att dricka vin på en söndag!?


Det var ingen trängsel - så det kändes lugnt.

Efter middagen fanns det möjlighet att doppa

sin vinterbleka kropp i hotellets utomhuspool.


Om vanliga kläder känns ovana, ska vi inte tala om badkläder...

Jag saknar "behag" att visa upp och riktig obehagligt var det 

att resten av kroppen inte riktigt fick plats inom plaggets omfång.

Sånt är livet när man har en Corona-kropp 

- men ändå saknar anti-kroppar...


Sammantaget blev det en kalasdag 

- trots att vi inte firar födelsedagar!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar