Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 3 april 2019

Out of office


Ironiskt att när jag gillar alla mina kollegor så mycket,
så ”väljer” de - alla samtidigt - att lämna kontoret och mig...


Men istället för att sitta ”ensam” i två dagar
och sakna dem i Volvos öppna kontorslandskap,
så utnyttjade jag möjligheten att sitta hemma.


Då kunde jag ju i alla fall prata högt med mig själv
(utan att någon tjuvlyssnade).


Hemma måste jag sätta på kaffet själv,
men fri tillgång till kyl och frys gör att man
lätt kan kompensera för den energiförlusten...
Bästa hembakta fikat - bakat ”hemma” i Kalix.


Största nackdelen med att välja hemmakontoret är att
nacken nu protesterar mot att sitta böjd vid en laptop.
Mina axlar sitter nu strax ovanför mina öron.
Jag ska göra ett försök att räta ut ryggen innan den
är för evigt fastnat i böjt läge...


Men som sagt, detta var självvalt och imorgon är allt som
vanligt igen och de flesta av oss är tillbaka på ordinarie kontor.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar