Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 22 februari 2017

Nära döden?

Vad är väl en resa till Österrike,
mot en arbetsvecka hemma?


Så här i efterhand kan jag konstatera att
"vi hade i alla fall tur med vädret"...


Ja, och med en massa annat också.


Min största fasa inför sportlovsresan
(förutom att komma vilse i liftsystemet)
var just den långa resan,
att hinna i tid till färjan osv...


Första intrycket var positivt.
Hytten på (last)färjan var mycket större än förväntat.
(för "halva priset" hade man inga stora förhoppningar)


Men på natten när jag vaknade av att
vi höll på att sjunka det gungade lite,
så tyckte jag nog att våra liv hade varit värda fullt pris...
Kände de första skakningarna från nedre däck...
Vad var det som lät? Sitter bogvisiret på plats?


Note to self:
Jag ska aldrig, ALDIG boka in mig på en kryssning.
Inte ens om fria drinkar ingår!


Jag förstår att folk super sig fulla på Finlandsbåten.
Det är ju deras sista stund som är kommen...


Det var inte lätt att somna om...
Men jag var ju tvungen att få några timmars sömn,
annars skulle vi med all säkerhet (trots Volvos säkerhet)
dö i en bilolycka på autobahn...


På hemvägen
(när jag överlevt 200 mil i pister och på autobahn)
var jag inte lika orolig när jag skulle sova på färjan.


Men jag horde tydligt att vi tog in vatten...
Ovanifrån???
Vi sov ju ändå flera våningar ovanför vattenytan.
Javisst ja, det fanns visst en bubbelpool en trappa upp.


Zzzzz....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar