Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 9 november 2020

Full MATade helger...

Precis när man skakat av sig sina Corona-kilon från i våras,
så kommer nya rekommendationer från Folkhälsomyndigheten.

Inget nytt - men vi behöver påminnas om att Pandemin
fortfarande pågår - om vi hade trott något annat.

Vi håller i, håller ut, håller avstånd, håller oss hemma och...
...ÄTER! 

Nåväl, man får vara glad så länge man har smak-, luktsinne
 - och aptit - i behåll!

Jag har inga problem med att hålla social distansering och 
att vara osocial i allmänhet - och nu har jag legitimt skäl.
Äntligen har man fördel av sin introverta sida!

I år behövde man inte ens ha dåligt samvete för att 
man ville behålla sitt halloween-godis för sig själv.
Man kunde skrämma bort alla små spöken genom
att bara öppna köksfönstret och hosta...

Nej - detta är verkligen inget att skämta om.

Nu bunkrar vi toa-papper, isolerar oss 
och tar oss igenom detta tills vi kan ses 
XX månader (och kilon) senare!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar