Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 2 juli 2020

Gästarbetare

Efter drygt 3 månader av permittering
är det nu dags att börja jobba 100%.
Det var inte svårt alls att vänja sig med
lediga fredagar (och lediga måndagar...)

I morgon är första fredagen vi jobbar sen
slutet på mars!!? Sen blir det en full vecka
och sen är det semester. Eller hemester...

Man får fortfarande hålla ut och hålla avstånd.

Inte nog med att jag bara jobbat 60%
Dessutom sparar man massor med tid (och pengar...)
på att jobba hemifrån och slippa bilresor.
Man kan komma in "sent", men ändå få en plats...
Så det finns fördelar med hemmakontoret!
Vi håller ut hemma ett tag till.

Men visst saknar man att inte få träffa flamingosarna i gruppen!

Idag gjorde jag dock ett gästspel på kontoret.
Vi ska sakta ta oss tillbaka till ”det nya normala”.
Vilket meck när man inte är van!

Ta sig upp i tid, klä på sig (byta kläder och sen byta igen...)
Få med sig lunchlåda, frukt, dator, passerkort, handväska, handsprit...
Bagladyns återkomst!
Putsa skorna (skura bort skogen på mina vita sneakers
efter midsommaraftonens nattliga promenad)
Leta nycklar och mobil.

Istället för att bara sätta sig och öppna sin dator...

Men jag kom ut och i väg
- medans det fortfarande var "morgon".
Jag hade tom matchat nagellacket med bilen!

Till råga på allt så har vi flyttat kontoret.
Eller - vi flyttar - till ett annat kontor.
Det kallas "hela havet stormar" eller mer
modernt "Activity based", "Day@work"...

Men jag rätt på första försöket och kände mig bara
lite vilse. Trevligt att se lite bekanta ansikten igen!
Att mailen i datorn sen inte fungerade på hela dagen var
ju bara en lite oviktig detalj. Kändes som att arbetsträna.

Bilkön på vägen hem är något jag hade förträngt och inte saknat.
Men känslan att ”komma hem från jobbet” är ju ändå oslagbar!
Den får man inte på samma sätt när man lämnar hemmakontoret.

Så efter semestern hoppas jag komma in i rutinerna
igen och att det rullar på, på Volvos kontor igen!

Bagladyns återkomst!

Rött lack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar