Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 1 mars 2020

Doftande SPA-upplevelser

Klimatkompenserade för det kyliga väder vi
haft i veckan med varma bad i fredags kväll.
Lätt val att tillbringa extratimmar på gymmet,
när man får tillgång till SPA loungen!

Kanske inte lika lätt att förstå varför man
FRIVILLIGT väljer att sätta sig på en
spinningcykel klockan 8 en söndag morgon...

Men man kan ju inte glida genom livet på en räkmacka!

Förutom en kort löprunda i snöfall så är det närmaste
jag kommer vintersport - Vinterstudion på TV.
Senaste tiden har jag planerat in träningen mellan
stormbyar, regnskurar och efter SVTs program...
Så att man hinner träna och duscha innan lämplig start!
Jaktstart, mass-start, längdåkning, skidskytte, slalom...

Nu tog jag det ett steg längre och tränade
SAMTIDIGT som jag såg skidor på TV.
Första söndagen i mars gäller det!
Att inte missa Starten! Vasaloppet!
På spinningcykel!
Med målet att cykla tills första åkare gått i mål!

Ledarna startade med att hälsa oss välkomna
till ett pass där fokus låg på att överleva och
lugnade oss med att säga att de haft väldigt
få dödsfall under tidigare år...

Efter några svettiga timmar, när kläderna
börjat luktar permanentvätska, då VET man...
Att Vasaloppsledningen på 60-talet hade helt
rätt i varför kvinnor inte skulle få delta:

”Publiken ska skonas från en så oestetisk
syn som en svettig, trött kvinna”

Efter 4 timmar och 25 minuter hade man verkligen
marinerats in i sin ”signatur doft”... Jag får be om ursäkt
till de SPA gäster som satt och försökte njuta av sin
Mimosa , när jag gick förbi på min väg till duschen...

Men gjort är gjort!

Lite av överskottsenergin efter årets
Mello-kvällar och semlor förbrukade!


Signatur doft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar