Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 19 maj 2019

TideVARV komma...

Lugnet har lagt sig efter årets Göteborgsvarv.
Trots lite strulig uppvarvning för vårt startande
gäng beroende av diverse orsaker: sömnbrist,
besök på akuten, förkylning, hälsporrar...
(utspritt på flera personer)
kan vi i efterhand konstatera att vi alla är vinnare
som genomförde loppet! Man får anpassa sig efter
omständigheter och dagsform.

Personligen hade jag inga ursäkter för att inte springa snyggt!

Vädret blev till slut både varmt och soligt!
Men på grund av osäkra, varierande väderprognoser
gjorde jag dock en miss i klädvalet och sprang i långärmat.
Men vad gör man inte för att få ihop en matchande outfit!

Uppladdningen och logistiken precis innan loppet stördes
även av att vi startade i olika startgrupper, vid olika tider.
Efter ett sista kiss-stopp i en skogsdunge, höll jag inte på att
hitta min startgrupp... men skogsdungen med blommande
liljekonvaljer var en hit jämfört med de kilometerlånga
baja-maja köerna! (och en klar uppgradering jämfört med
starten i Berlin där jag satte mig rakt över en brännässla...)

Det blev inte min snabbaste tid, vilket jag inte förväntat
mig heller, men jag sprang under 2 timmar (1.58.16)
vilket överträffade mina förhoppningar!

Min sista kilometer var min snabbaste,
vilket visar hur gärna jag ville få detta överstökat...
För visst. Loppet är verkligen en folkfest.
Så många startande och en fantastisk publik längs hela vägen!
Men efterfesten är ändå viktigast!
Det är (skrov)målet som är målet!

Efter att ha sprungit långt och väntat länge på att allt skulle
bli klart på grillen fick vi känna på begreppet ”rungry”.
Men efter maten orkade vi med ytterligare ett långpass:
Eurovision Song Contest - inklusive både tonartshöjning
och viss pulshöjning! Spännande omröstning!

Nästa år gör vi om det igen!
TideVARV ska komma och med det nya varvstider...
We are all the runners!

Belöning för varvsarbete!
We are all the runners!
Inget är som mat när man är "rungry"...
Nya tideVARV och nya varvstider....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar