Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 13 januari 2019

Ny energi

Nytt år och dags att banta. Vem har inte dragit på sig lite för många extra kilon? Jag pratar om att rensa och PRYLBANTA. I love it! 

Man kan tycka att man borde ta tag i ORSAKEN till att man behöver rensa... Och det har jag. Jag shoppar bara det jag behöver! ...med principen "en in - en ut"... Typ...

Men rensningen sker ju inte löpande (som shoppingen) så det ser ju lite illa ut när det är dags att rensa... 

Så idag tömdes förrådet... Dit "någon" ställer ut kassar med utsorterade kläder, böcker och allt annat som förtjänar ett nytt liv, istället för en lång utdragen död, instängda i skåp och lådor...

Även ungdomarna rensade ut i sina rum under jullovet. Hela deras barndom sorterades ner i sopsäckar för att minska dammsamlandet och lämna plats för ljus och luft! Att öppna vissa lådor framkallade tårar av nostalgi - men mest skratt. Vissa "samlingar" som avslöjades var riktigt sjuka... "Family living the true story"... 

Vi borde filmat när allt godispapper (vi talar om flera års konsumtion...) som tryckts ned i en låda "exploderade" när lådan öppnades... 

I vår familj delar vi upp arbetet så att jag shoppar och rensar och min man suckar och åker till tippen... alla bidrar till att kretsloppet går runt! Eller vad säger man:

"Ingen kan göra allt - men alla kan göra något"

Kände mig fysiskt lättare när jag såg en fullastad V90 på väg till återvinningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar