Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 4 februari 2018

Inne att vara ute

Söndag förmiddag. Drygt 90 minuter frisk luft och ljusterapi! Krispigt i luften och under fötterna, mer is än snö, men långt bättre än den vanliga ”göteborgsvintern”...

...och SÅ mycket bättre än att träna inne.

Att lyssna på pod gör ett långpass till ett sant nöje. Tiden flyger iväg! Dagens 15 km gick så mycket ”fortare” än gårdsgens pass på Stenungsbadens gym. Tycker man att ”tiden går för fort” så kan jag rekommendera roddmaskinen... 

5 minuter rodd igår och tiden STANNADE! Lyckades dock ändå få en blåsa i handen...

Bytte till x-trainer. SÅ segt att bokstavligt talat ”gå och gå och aldrig komma till dörren”, eller någon annanstans heller, för den delen... 

Hur jag än trampade visade displayen att jag avverkat en sträcka av ca 300 meter... ”Orkade” 10 minuter, sen bytte jag till löpbandet. Inte roligare det, att stirra på några pilatesbollar och en tyst TV display... Antar att det är då man tränar pannbenet? Försökte att inte tjuvkika ner på klockan, som visade hur LÅNGSAMT sekunderna tickade fram. 

Kom dock in i andra andningen och drog upp tempot i några ”intervaller”. Pustade och stönade högt. Lite pinsamt, när jag kom på att jag inte längre var själv på gymmet. (i mina fördomar om konferenshotell ingår dock att det kanske kan höras lite stön från rummen... så man vill ju inte vara sämre... hahaha!)

När jag klev av fortsatte golvet att röra på sig. Tacka vet jag isiga stigar utomhus!

Stadigt grepp under fötterna (tack Icebugs!) och ingen som hör när man stönar eller pratar med sig själv... Trots 9 varv på samma slinga idag, så var det inte långtråkigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar